VÝVOJ APLIKACÍ / VÝVOJ APLIKACÍ

Rámcový vzdělávací program: Informační technologie
Školní vzdělávací program: VÝVOJ APLIKACÍ
Kód oboru: 18-20-M/01

 

Uchazeč o tento studijní obor uvádí na přihlášku obor:

18-20-M/01 VÝVOJ APLIKACÍ

O oboru:

Obor (školní vzdělávací program) VÝVOJ APLIKACÍ vychází z rámcového vzdělávacího programu (RVP) 18-20-M/01 INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. Příprava žáků je zaměřena na vývoj aplikací a her na různých platformách (multiplatformní vývoj), 3D grafiku a animace, herní enginy, virtuální realitu a vývoj aplikací pro virtuální realitu a na zabezpečení aplikací. Současně žáci získají základní znalosti a dovednosti ze všech oblastí informačních technologií.

Hlavní odborné studijní oblasti:

VÝVOJ A TESTOVÁNÍ APLIKACÍ – v rámci vývoje aplikací se žáci naučí vytvářet webové stránky, které jsou součástí obecného základu v rámci oblasti informačních a komunikačních technologií. Dále se naučí programovat ve skriptovacím jazyce Python nebo C# (C Sharp). Dále se žáci seznámí s procesem testování aplikací jak z pohledu vývojáře, tak z pohledu testování uživatelských rozhraní. K tomu je ve škole k dispozici laboratoř pro testování UX, která je vybavena stejně jako komerční laboratoře, vč. možností Eye Trackingu. 
3D GRAFIKA
 – v rámci oblasti zaměřené na 3D grafiku získají žáci praktické znalosti v Cinema 4D a také Autodesk MAYA. Poustupně se žáci naučí vytváření objektů, textur, scén, vč. správného nasvícení, apod. Dále se naučí tyto scény proměňovat v čase a vytvářet tak aplikace a krátkometrážní filmy. Vytvořený 3D obsah dále používají žáci v rámci herních enginů při vývoji počítačových her a také pro virtuální realitu. K renderování scén a animací mají žáci dostupný výkonný renderovací server, který je dostupný 24/7 přes webové rozhraní. Celkový výpočetní výkon serveru tvoří několik procesorů s celkovým počtem 58 jader a operační pamětí 400 GB RAM.
VÝVOJ HER – v rámci této oblasti se žáci naučí praktické dovednosti z vývoje 2D a 3D her pomocí multiplatformního herního enginu Unity. Jedná se o nástroj pro vývoj her pro počítače, herní konzole, mobilní zařízení a web.  Unity podporuje více než 15 operačních systémů a herních platforem. Žáci se naučí jak kódování pro unity, ale také samotné vytváření 3D obsahu pro použití v rámci vývoje her, či virtuální reality.
VIRTUÁLNÍ REALITA – v rámci virtuální reality se žáci seznámí s teoretickými znalostmi a praktickými dovednosti z vývoje aplikací pro virtuální realitu. K praktickému ověření navržených aplikací je škole k dispozici celkem 20 3D brýlí Oculus Go a Oculus Rift. Laboratoř virtuální reality slouží zároveň jako studovna a je žákům dostupná v době, kdy zde neprobíhá výuka. 
INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE – v rámci této základní oblasti oboru žáci získají základní znalosti v oboru informačních technologií, a to z vývoje webových stránek založených na HTML, PHP a CSS, aplikačního programového vybavení, hardwaru počítačů a diagnostiky, 2D počítačové grafiky, základů počítačových sítí a operačních systémů.

Dotazy k oboru:

přijímací řízení:
Daniela Milotová daniela.milotova@sps-prosek.cz, 286 028 344

odborné dotazy:
Ing. Lukáš Procházka lukas.prochazka@sps-prosek.cz

Certifikáty a osvědčení

žáci mohou získat:

  • certifikát z počítačových sítí (Cisco CCNA 1, 2)
  • certifikát z oblasti hardwaru (Cisco Essentials)
  • certifikát z 3D grafických programů (Autodesk MAYA)
  • evropský řidičák na počítač (ECDL)
  • atd.

Proč si vybrat tento obor (školu)?

– Vývoj aplikací je perspektivní obor, kde je na trhu práce nedostatek kvalifikovaných pracovníků v oblasti vývoje softwaru.

– obor reflektuje moderní poznatky v oboru (virtuální realita, multiplatformní vývoj, vývoj her,…)

– je kladen důraz na praktickou část studia, která je realizována v moderně vybavených laboratořích a dílnách

– zaměření oboru byla zpracována na základě požadavků z praxe

– ve 4. ročníku je vyučován odborně zaměřený cizí jazyk

– ve 4. ročníku si žáci mají možnost zvolit úroveň semináře z matematiky, včetně úrovně s vysokoškolskou matematikou

Ke stažení

průvodce odbornými předměty

učební plán a školní vzdělávací program



© 2013 - 2024, Střední průmyslová škola na Proseku.