Zaměření PRŮMYSLOVÝ DESIGN A KONSTRUKCE VOZIDEL v rámci studia oboru (ŠVP) Konstrukce dopravních prostředků, který vychází z RVP Strojírenství (23-41-M/01). Konstrukce dopravních prostředků je čtyřletý studijní obor zakončený maturitní zkouškou. Příprava žáků je zaměřena na aplikaci výpočetní techniky (CAD/CAM/CAE) v automobilovém průmyslu, ale i v běžném strojírenství. Dále na konstrukci v Automotive (např. plastové díly – spoilery,…), průmyslový design v oblasti vozidel (A-class modeling,…), zavádění automatizace ve výrobě, počítačem podporovaný návrh (Catia V6), konstrukci, výrobu a na výrobu prototypů pomocí 3D tiskových technologií.
Zaměření KONSTRUKCE A TECHNOLOGIE V LETECTVÍ v rámci studia oboru (ŠVP) Konstrukce dopravních prostředků, který vychází z RVP Strojírenství (23-41-M/01). Konstrukce dopravních prostředků je čtyřletý studijní obor zakončený maturitní zkouškou. Příprava žáků je zaměřena na aplikaci výpočetní techniky (CAD/CAM/CAE) v leteckém průmyslu, ale i v běžném strojírenství. Dále na konstrukci a technologii (např. kompozitní materiály) specifickou pro oblast letectví, zavádění automatizace ve výrobě, počítačem podporovaný návrh (Catia V6), konstrukci, výrobu a na výrobu prototypů pomocí 3D tiskových technologií.
Více informací k obsahu jednotlivých oblastí a uplatnění absolventů naleznete v plakátu oboru.
Rámcový vzdělávací program: | Strojírenství |
Školní vzdělávací program: | Konstrukce dopravních prostředků |
Zaměření: | 1) PRŮMYSLOVÝ DESIGN A KONSTRUKCE VOZIDEL 2) KONSTRUKCE A TECHNOLOGIE V LETECTVÍ |
Kód oboru: | 23-41-M/01 |
přijímací řízení:
Daniela Milotová daniela.milotova@sps-prosek.cz, 286 028 344
odborné dotazy:
Ing. Lukáš Procházka lukas.prochazka@sps-prosek.cz
žáci mohou získat:
– moderní strojírenství je perspektivní obor, kde je na trhu práce nedostatek kvalifikovaných pracovníků
– obor reflektuje moderní poznatky v oboru (3D tisk, 3D skenování, robotiku,…)
– je kladen důraz na praktickou část studia, která je realizována v moderně vybavených laboratořích a dílnách
– zaměření oboru byla zpracována na základě požadavků z praxe
– ve 4. ročníku je vyučován odborně zaměřený cizí jazyk
– ve 4. ročníku si žáci mají možnost zvolit úroveň semináře z matematiky, včetně úrovně s vysokoškolskou matematikou
– na přípravě ohoto zaměření oboru se podíleli odborníci ze zástupců školy, vysokých škol a odborníků z praxe
průvodce odbornými předměty
učební plán a školní vzdělávací program