Rámcový vzdělávací program: | Informační technologie |
Školní vzdělávací program: | VÝVOJ APLIKACÍ |
Kód oboru: | 18-20-M/01 |
Uchazeč o tento studijní obor uvádí na přihlášku obor:
Obor (školní vzdělávací program) VÝVOJ APLIKACÍ vychází z rámcového vzdělávacího programu (RVP) 18-20-M/01 INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. Příprava žáků je zaměřena na vývoj aplikací a her na různých platformách (multiplatformní vývoj), 3D grafiku a animace, herní enginy, virtuální realitu a vývoj aplikací pro virtuální realitu a na zabezpečení aplikací. Současně žáci získají základní znalosti a dovednosti ze všech oblastí informačních technologií.
VÝVOJ A TESTOVÁNÍ APLIKACÍ – v rámci vývoje aplikací se žáci naučí vytvářet webové stránky, které jsou součástí obecného základu v rámci oblasti informačních a komunikačních technologií. Dále se naučí programovat ve skriptovacím jazyce Python nebo C# (C Sharp). Dále se žáci seznámí s procesem testování aplikací jak z pohledu vývojáře, tak z pohledu testování uživatelských rozhraní. K tomu je ve škole k dispozici laboratoř pro testování UX, která je vybavena stejně jako komerční laboratoře, vč. možností Eye Trackingu.
3D GRAFIKA – v rámci oblasti zaměřené na 3D grafiku získají žáci praktické znalosti v Cinema 4D a také Autodesk MAYA. Poustupně se žáci naučí vytváření objektů, textur, scén, vč. správného nasvícení, apod. Dále se naučí tyto scény proměňovat v čase a vytvářet tak aplikace a krátkometrážní filmy. Vytvořený 3D obsah dále používají žáci v rámci herních enginů při vývoji počítačových her a také pro virtuální realitu. K renderování scén a animací mají žáci dostupný výkonný renderovací server, který je dostupný 24/7 přes webové rozhraní. Celkový výpočetní výkon serveru tvoří několik procesorů s celkovým počtem 58 jader a operační pamětí 400 GB RAM.
VÝVOJ HER – v rámci této oblasti se žáci naučí praktické dovednosti z vývoje 2D a 3D her pomocí multiplatformního herního enginu Unity. Jedná se o nástroj pro vývoj her pro počítače, herní konzole, mobilní zařízení a web. Unity podporuje více než 15 operačních systémů a herních platforem. Žáci se naučí jak kódování pro unity, ale také samotné vytváření 3D obsahu pro použití v rámci vývoje her, či virtuální reality.
VIRTUÁLNÍ REALITA – v rámci virtuální reality se žáci seznámí s teoretickými znalostmi a praktickými dovednosti z vývoje aplikací pro virtuální realitu. K praktickému ověření navržených aplikací je škole k dispozici více než 30 3D brýlí Oculus Go, Quest 2, Quest 3, Oculus Rift, Index Valve,…. Laboratoř virtuální reality slouží zároveň jako studovna a je žákům dostupná v době, kdy zde neprobíhá výuka.
INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE – v rámci této základní oblasti oboru žáci získají základní znalosti v oboru informačních technologií, a to z vývoje webových stránek založených na HTML, PHP a CSS, aplikačního programového vybavení, hardwaru počítačů a diagnostiky, 2D počítačové grafiky, základů počítačových sítí a operačních systémů.
výsledky ze základní školy | výsledky z testů z českého jazyka | výsledky z testů z matematiky | body celkem | |
pvní přijatý uchazeč | 25 | 47 | 46 | 118 |
poslední přijatý uchazeč | 23,82 | 35 | 42 | 100,82 |
přijímací řízení:
Daniela Milotová daniela.milotova@sps-prosek.cz, 286 028 344
odborné dotazy:
Ing. Lukáš Procházka lukas.prochazka@sps-prosek.cz
žáci mohou získat:
– Vývoj aplikací je perspektivní obor, kde je na trhu práce nedostatek kvalifikovaných pracovníků v oblasti vývoje softwaru.
– obor reflektuje moderní poznatky v oboru (virtuální realita, multiplatformní vývoj, vývoj her,…)
– je kladen důraz na praktickou část studia, která je realizována v moderně vybavených laboratořích a dílnách
– zaměření oboru byla zpracována na základě požadavků z praxe
– ve 4. ročníku je vyučován odborně zaměřený cizí jazyk
– ve 4. ročníku se mohou žáci specializovat na vývoj aplikací, nebo gamedesign a grafiku